tirsdag 2. august 2011

Ventestrikk i sommervarmen

Sola skinner og det er mer enn 20 grader ute... i solveggen enda varmere, for varmt for ullprosjekter.  Blomstene i vinduskarmen trenger sårt litt skygge. Og den ventende mor trenger litt å henge fingrene i mens hun venter... og venter... Så prosjektene er mange om dagen. Boleroen nærmer seg stadig ferdig, bare noen få cm til nå så... men silkeull er ikke passende å sitte med ute nå om dagen.

 Jeg vurderte lenge hva jeg skulle ha i vinduet, hadde faktisk startet på noe annet og rekket opp. Før jeg tenkte "tuntreet", det er jo et flott mønster, skal tro om jeg ikke klarer å få tak i det.
Etter å ha bladd igjennom utallige hefter og bøker ennå en gang fant jeg en liten duk. Jeg har strikket den før og vet den blir fin... Denne må jo kunne passe. hmmm.
 Jo, jeg prøver, og etter den første var strikket og forsøksvis strekt og holdt opp foran vinduet. Joda, dette skal funke fint.
Jeg rekker nok ikke å bli ferdig denne sommeren, men jeg har iallefall startet og har kommet igang med den tredje lille duken. Jeg trenger fire og en heklekant rundt det hele. Da får jeg dekket den nederste biten av vinduet, blomstene får litt skygge og vinduet en gardin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg leser og setter stor pris på alle kommentarer.
I read and appriciate every single comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...