mandag 3. oktober 2011

Sømplaner

Det kribler og klør i fingrene etter å få lekt både med strikning og sying. Så da leter jeg i gamle saker... Og tenker og planlegger og får strikket 10 og 20 masker i ny og ne.

Denne jakken sydde jeg for lenge siden, kaller den sandkassejakka mi. Ytterstoff i ull og bomullsfor. Kjempedeilig på halvkalde og kalde høstdager. Og det har vært en del iallefall kalde morgener i det siste. Vi triller gjerne tur rundt ni om morningen. nydelig luft, nydelig lys og godt med en lun jakke.

Jeg har startet et arbeid med å lage modellen i barnestørrelser. Så plutselig en dag, når barna er store og jeg og mannen igjen har tid til hverandre og til å sove en hel natt... Ja, sier man ikke; sove kan jeg gjøre når jeg blir gammel. Og allikevel rekker man over det man vil og må.
Det neste er et prosjekt som var ferdig, men nå er nesten ferdig. En ammekjole i ull og silke. God modell, men ikke den beste materialkombinasjonen til en vekselvarm ammende mor i barnedåp. Kjolen ble brukt både i dåp og til jul, nå har den avgått med døden for å gjenoppstå som skjørt. Snart ferdig er det og, må bare...
 Foten er et avtrykk fra storebror da han ikke var fullt så stor. For å ære ham og matche mor og prinsesse, lurte jeg om jeg skulle sy en spencer til lillemor med et fotavtrykk. Kanskje tilogmed i samme silken som skjørtet til mor. Hvis jeg har mer igjen da.

1 kommentar:

  1. flott at du har tid til bloggen litt,,, innimellom alt baby/barn-styret,,, artig med litt gjenbruk,,,
    hattefigga

    SvarSlett

Jeg leser og setter stor pris på alle kommentarer.
I read and appriciate every single comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...