mandag 8. oktober 2012

Laminaria

En gang for lenge lenge siden... Jeg fant et sjal mønster som jeg hadde lyst å prøve meg på. Og denne gangen skulle den heldige mottakeren av strikningen bli min søster. Selvfølgelig ble det noe travelt på slutten før jeg fikk levert fra meg gaven. Det blir noen gang det med strikkede gaver. Da er det ikke alltid at jeg får tatt bilder før overlevering.
Øverst stjernemasker.
(og et litt dårlig bilde, fargen er ikke så blass som på bildet her, men stjernene vises godt)
Litt arbeid å strikke stjernene, kanskje spesielt siden jeg hadde valgt litt for tynne pinner, skulle definitiv valgt ennå tykkere... men effektfulle, pene og tette og tror nok også mye varme i de tette stjernene.
 
Og mønsteret fant jeg i Knitty, et fint gratis strikkemagasin på nett, de har mange fine oppskrifter på alt mulig. Dette sjalet, Laminaria, fra vår 2008 magasinet.
Så et hull- og flettemønster. Og diamanter ytterst.
 
Jeg tror nok ikke søstra forventet en sånn en gave, ho er kanskje mere et skjerf- enn et sjal-menneske, men alle bør jo ha minst et godt sjal i skapet. Syns du ikke? Og jeg fikk ikke tatt bilde før det ble sendt avgårde... År har faktisk gått, men nå, en anledning.
 
Vi var hos søstra og hennes, meg og mine, moder'n og fader'n og ennå en søster i anledning bursdag. Men iallefall kamera, sjal, godt utelys og en modell tilstede samtidig..
Stor vidde ytterrst. Så sjalet sprer seg som vinger. Nydelig og egentlig et sjal som frister til gjentakelse. Bare da med tykkere pinner i forhold til garnet. Jeg tror nok at mønsteret kommer bedre frem også da.
Myke fakta:
Mønster: Laminaria
Garn: Hifa 2, tror ca 100g
Pinner: 4mm

1 kommentar:

Jeg leser og setter stor pris på alle kommentarer.
I read and appriciate every single comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...