onsdag 30. januar 2013

tova votter og en god latter

Dere vet, de fine tova vottene til Blåbærlina fra forrige innlegg. Jeg lette frem noe fint rosa garn til en fin rosa dame, og strikket ivei. Og fint ble det.
 
Så var det bare tovinga igjen, inn i maskinen med dem og vente... Ventinga er alltid det verste når jeg tover. Prøvelapp har jeg jo ikke tid til. Eller ork.
 
Men jeg burde kanskje. Etter at vottene har kommet seg i maskinen tenker jeg, men alpakka... tover ikke det veldig mye... Blir vottene passelige nå?
Og som tenkt. Små. For små, men veldig fine i tovinga. Så en eller annen heldig liten jente kommer til å få et par tykke tova ull- og alpakkavotter.
 
Myke fakta
Garn: en tråd pt2 og en tråd mirasol (tynn alpakka)
Pinner: 6mm
 
Ravet om her
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg leser og setter stor pris på alle kommentarer.
I read and appriciate every single comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...