fredag 23. august 2013

man har ikke mer å gjøre enn man selv bestemmer

På ferie fikk vi låne en søt liten babydokke. Den var naken. Men er det ikke slik at nød, frost??, lærer naken kvinne å spinne.. i alle fall naken kan man jo ikke være.  En liten rest lestegarn ble fort forvandlet til en liten kjole. Dokke fornøyd, dokkemamma fornøyd og strikkende mamma fornøyd.
 
Kjolen fikk slike søte skråstriper av garnet, tror det er Silja jeg har brukt. Etter å ha felt av kjolen satt jeg igjen med noen få meter tråd... og prøvde meg på en mamelukk som ble en bokser som ble en hipster som ble altfor trang i beina til å bruke... Skulle nok gått for tanga eller string. Så strikkemamma kunne ikke hjelpe med "undik" og dokka går rundt uten. Dokkemamma bryr seg ikke om slike bagateller og dokka frøs nok ikke i sommervarmen.
 
Sommerklær og sommerutfordring, jeg slenger meg med! Hos pinnekroken altså.
 
God helg!
There is no need to do more than you decide to..
 
This summer we borrowed some toys, among others a baby doll. She was naked. That's not an option. A little rest of sock yarn was easily transformed to a dress. Doll happy, little girl happy and knitting mum happy.
 
The dress got diagonal nice stripes from the yarn, I think it i Gjestal Silja I've used. After casting off, I still had a few meters of yarn... And made som underpants that became a boxer that became a hipster that became too tight to use. I should have tried to make a string instead. Knitting mum was not able to help out with undies and doll is walking around without. Little girl doesn't care and doll was probably not that cold during summer...
 
Summer wear and summerchallenge, I'm in! At pinnekroken it is.
 
Happy weekend!
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg leser og setter stor pris på alle kommentarer.
I read and appriciate every single comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...