fredag 14. februar 2014

her strikker jeg...

litt hvor som helst...

Monstermønster begynte med å vise frem her, og mange andre fulgte etter, kjempespennende. og denne har også jeg lyst å svare på. Jeg strikker når jeg har tid og mulighet, litt uansett hvor jeg er, et prosjekt ligger alltid i veska. Det er nok på sofaen og etter leggetid at jeg får strikket mest. Men, jeg strikker også i bilen, på møter, forelesninger, på strikkeklubb (og ja, vi har en, ikke veldig aktiv, mange småbarnsmødre, men klubben lever ennå, såvidt), mens jeg venter på at datamaskinen laster, noen ganger mens mannen ligger middag og ungene ser på TV... Allikevel som oftest i sofaen etter leggetid mens vi ser en eller annen morsom serie på TV.
Akkurat nå ligger det et garnnøste som jeg tror jeg skal bruke, noen trådbiter, et glass vann, en boks med flere små nøster og noen leker på bordet. I sofaen ligger et mønster, et nøste, en strikning og en pose med et prosjekt til... Og bildet er ikke arrangert, det var akkurat 15 km for menn på TV, jeg hadde tid å se og strikke.
 
Og utstyret jeg trenger er lagret i mapper og poser, i følge min mann, over hele huset (det stemmer iallefall nesten), men jeg prøver å samle meg litt. Jeg har en puff til oppbevaring, samt en stor og en liten skuff i apotekerskjenken som fungerer som TV bord.
Men med meg nesten til enhver tid har jeg noen trådbiter, fargeprøver, knytt sammen etter kvalitet. Disse er tankearbeid og inspirasjon. Noe vet jeg hva jeg vil strikke av, men vet ikke helt hvilke farger jeg skal kombinere. Noen er med fordi jeg har lyst å strikke noe av garnet, men mangler ennå det perfekte prosjektet.

Where do I knit?
Anywhere actually. 

Monstermønster started with showing off her knitting spot here, many followed her, really exciting. I to want to show you. I knit when I have time and opportunity, anywhere really, a project is always in my bag, purse, tote... the sofa is the most common place for me to knit, after the kids have gone to bed. But I do knit in the car, on meetings, our knitting club, while I'm waiting on my computer...

And around me when knitting, as little as possible, my man thinks my knitting stuff is all over, I try to stash my projects and whatever I need of needles and patterns in fabric bags for easy access and easy clean up... I have a poof for storage, and a couple of drawers under the TV.
And alongside me, I almost all the time have some "loose ends", these are thinktanks. I haven't decided what to knit, which colors to combine or to whom... yet.

1 kommentar:

Jeg leser og setter stor pris på alle kommentarer.
I read and appriciate every single comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...