onsdag 5. mars 2014

cosy

 Kosejakke... jeg strikket denne som genser da jeg var 15. Da skulle alt være stort og den ble brukt mye, men så. Bakerst i skapet og der bør jo ikke den første genseren jeg strikket ligge. Så jeg fant ut, hekle, strikke knappestolpe, klippe og voila, jakke! Og da vil den nok bli brukt igjen.
Cosy jacket... I knitted this one when I was 15, when everything should be BIG. It was used quite a lot, before it ended up in the back of my closet. There is no place for my first knit. Idea: crochet a bit, make button holes and an edge, cut open and voila, jacket! And then, it will come back in use.
Og mønsteret, fra et Hjemmet for lengelenge siden, et slag rutemønster med dobbel perlestrikk og ribb. Riller i knappestolpen og du kan nesten ikke se heklinga i klippekanten. Stor i størrelsen, strikket på tykke pinner (4,5mm og hifa 2..??), ravet om her. Og selv om jeg ikke er helt sikker på om den kvalifiserer, prøver jeg meg. Pinnekroken har egenluksus som tema denne måneden. Den er iallefall ferdigstilt, om enn for andre gang, nå i begynnelsen av mars. 
The pattern, from a magazine a long time ago, some kind of patchwork with double seed stitches and 2x2 rib. Garter stitch edge and almost impossible to see the crochet edging. Big in sizing, knitted on thick needles (4.5 mm and hifa 2..??), more here.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg leser og setter stor pris på alle kommentarer.
I read and appriciate every single comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...