lørdag 21. august 2010

Syrommet begynner å ta form

Jeg begynner å se for meg hvordan min lille syhule skal bli.

Mamma har latt meg arve en av strikkemaskinene hennes, og da måtte jeg jo vri hodet for å finne ut hvordan jeg skulle få plass til både den og mine to syere... og da aller helst plassert praktisk inn i min lille hule slik at jeg lett kan ha tilgang på alt utstyr, men også slik at småfingre ikke lett skal kunne få tak i. Da må det planlegges. En ting ver i alle fall sikkert, det ene arbeidsbordet jeg har er ikke stort nok. Skal jeg kjøpe arbeidsbord, hvor store skal de være, hvordan skal jeg best plassere dem???

Så, etter mye tanke og endel måling; Jeg ender opp med å kjøpe en haug med bordbein (8) og to bordplater (hobbyplank eller hylleplank) og sage til. Det meste er i hus, men ikke saget til, ei heller skrudd fast bein. Men nå er det helg og ikke mindre enn bursdagshelg.

Minstemann har feiret ett år idag. Huset var ryddet og nyvasket før vi fikk besøk av noen store og små. Stor haluba, pizza til middag; minstens favoritt, traktor fra bestemor og bestefar, flere leker og deilig sjokoladekake bakt av farmor. Stas med bursdag.

Gratulerer med dagen, lille skatt!

1 kommentar:

  1. Gratulerer med bursdag i huset!
    Og morsomt er det å planlegge arbeidsrom!
    Lykke til med strevet!
    Tanteklem!

    SvarSlett

Jeg leser og setter stor pris på alle kommentarer.
I read and appriciate every single comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...