mandag 25. oktober 2010

Leker og kosekluter

Den første plysjkaninen jeg sydde ble behørig testet og tygd på av minsten. Den måtte også en tur i vaskemaskinen, minsten syntes kanskje ikke det var like ille som Tommy synes når tiger'n må vaskes. Jeg derimot syntes det var bare flott at jeg fikk testet hvordan fyllet reagerte på å bli vasket i maskin.
plysjkanin
Plysjkaninene syr jeg i ren bomull, eller så nærme ren bomull jeg finner plysjen (fløyel eller chenille). Hodene fylles med ull (som tover seg og blir veldig fast og fin etter vask), og noen får også en bjelle. Alle kaninhoder har en litt tilfeldig koseform til kropp. Denne er i dobbel plysj uten fyll, bare myk og god å ta på. I kanten har jeg sydd fast en løkke og festet et ledd, noe som gjør det enkelt å feste den egentlig hvor som helst. Jeg har festet flere slike ledd etter hverandre på vogna og en leke, enten plysjkaninen eller en annen for tiden favoritt... og leken blir ikke borte selv om den blir kastet ut av vogna.
flere plyskaniner
Ikke bare kaniner har bjeller. Jeg har også heklet små sopper med ulike lengder på stilk. Noen av disse har bjelle i toppen og sitter godt i hendene til de små. Også disse er testet, god lyd, men ikke for høy (noe demping av lyden i ulla).
heklede rangler

3 kommentarer:

  1. Du er riktig flink!
    Men flere burde bli obs på alt du lager.
    Tips: Besøk blogger med unge damer med små barn. Kommenter hos dem, så kommer de tilbake for å se hvem du er! Enkelt?

    SvarSlett
  2. flotte ting, artig å følge med her...

    SvarSlett
  3. Hej!
    Tack för tygkassen! Den kom igår, lagom som dottern och jag stod och väntade på brevbäraren. Nu ligger den och väntar på nästa tur till affären.
    Jennie

    SvarSlett

Jeg leser og setter stor pris på alle kommentarer.
I read and appriciate every single comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...