mandag 1. november 2010

luer i produksjon

Jeg synes jeg har vært flink de siste dagene, istedet for å sette meg foran TVen når mini har lagt seg har jeg gått på loftet og inn i min lille hule.

...nå om dagen går det i luer, to litt ulike hjelmluer.

hjelmlue med knyting


hjelmlue med knepping

Det å få tid, eller ta seg tid, til å sitte og sy er rekreasjon for sjelen. Når jeg sitter med maskinene mine kjenner jeg at stresset løsner og at jeg faller til ro.

Ahh. Det mangler også her; bilder av min lille hule... Da tror jeg iallefall jeg trenger låne storkameraet. Tror jeg allerede har nevnt her at de nye arbeidsbordene fungerer kjempegodt. Symaskinen og overlocken plassert pent ved siden av hverandre og en stor kommode i nærheten som fungerer som avlastningsbord og et lite klippebord. Når større ting skal klippes må jeg nok fortsatt ned på gulvet. Og etterhvert strikkemaskin på det innerste bordet. Snart, men ikke ennå. Jeg har lovt meg selv og mannen at det skal vente til etter Et Marked... Jeg skal jo være sammen med familien også. Men da, da vil det passe å ta bilder av hula.

Er det det å skape noe eget som gjør at det er så behagelig, eller er det å gjøre noe man vet man får til og har kontroll over? I alle fall. Når jeg sitter der koser jeg meg. Det å lagge ut en rull med stoff, legge på mønster og gjøre seg klar til å klippe ut... moro! Det kan bli akkurat det man ønsker det skal bli.

1 kommentar:

  1. Det e så fint å høre på at du kose dæ!
    Det e nåkka heilt spesielt med det å lage nåkka sjøl, det gjer kriblinga i sjæla!
    Klæm!

    SvarSlett

Jeg leser og setter stor pris på alle kommentarer.
I read and appriciate every single comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...