søndag 17. juli 2011

Bolero

Jeg har mye aktivitet i fingrene for tida, kanskje fordi jeg føler meg litt lite mobil i kroppen. Jeg har en stund fundert på en enkel bolero/ jakke/ sjalting...

Og den typen jeg endte med å velge er med et enkelt hullmønsterparti på ryggen og vrangbord rundt slik at den får en krage og et overlegg med knepping eller sjalsnål foran. Noe av poenget med denne er å få god varme over bysten spesielt nå i ammeperioden som jeg skal inn i når som helst. Datoen som er satt er ikke før om godt og vel en uke, men kroppen sier når som helst. Det er derfor mye sitting og ligging og hviling og lite løping og klatring og bevegelse. Noe rører jeg meg jo uansett med lillemannen, han er jo støtt i full vigør og en gledespreder.
detaljbide av mønsteret i ryggen

hele ryggen, en liten rillekant i siden


Etter at at ryggstykket var ferdig strikket la jeg opp masker i begge sidene for å lage ermehull og plukket opp masker i nedkant. Det siste, all vrangbord, strikker jeg rundt. Jeg hadde strikket godt avsted, kanskje fem cm vrangbord før jeg entes med meg selv at det ble for slapsete og rekket tilbake til bare ryggstykket og startet på nytt. Nå tror jeg at det blir bra, så da er det bare å gjøre ferdig, ta bilder og renskrive mønsteret. Og da kommer nye bilder og link til mønster.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg leser og setter stor pris på alle kommentarer.
I read and appriciate every single comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...