fredag 16. september 2011

Brudekjolen

Jeg tror ikke jeg noen gang ble helt ferdig med å vise frem brudekjolen, og nå er vel like god tid som noen gang til å vise den frem.

Hortensia har blitt en spesiell blomst for oss. Den vi kjøpte til bryllupsdagen i vår har tatt høst, vi håper den spirer og blomstrer igjen til våren. Det er en fantastisk blomst, vi kan kjøpe den blå, men så på grunn av surhet i vann og jord har jeg lest, kan den etterhvert skifte farge til lilla og rosa. Og det er morsomt å følge fargeskiftet som kommer gradvis.

Sommerfuglen som er brukt i buketten ble også brukt til pynt i håret, både mitt og forloveren min sitt, og på bordet til middag. Noen av dem er nå foreviget sammen med brudebilde i glass og ramme.


Under ser dere blonden som prydet halslinningen på kjolen, en smal nuperelle lagt for å bryte den blå silken som også ble brukt i slipsene og lommetørklene til mennene.


Så håroppsatsene til meg og min forlover. Enkelt, rotete og elegant, var iallefall målet.



Så tiaraen. Den har samme nuperellemotiv som kjolen har fremme i bærestykket. Se her og her.

Til slutt hele kjolen. Slik ble den. Og både den og brura fikk noen dråper regn i pinsehelga for to år, en sommer og to barn siden. Enkel i snittet, mange detaljer og skjuler mer enn fremhever gravidemagen...


Til slutt en stor takk til Steinsvik Foto som tok bilder både i kirka og i studio for oss.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg leser og setter stor pris på alle kommentarer.
I read and appriciate every single comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...