torsdag 13. september 2012

frem fra glemselen

Nå i sommer en gang var jeg i beit for gode ullplagg eller gensere som passet den litt videre moten som er nå. ..og som Skappelgenseren har laget en farsott av.
Min er strikket for mange år siden, glattstrikk, ikke riller. Jeg hadde opprinnellig strikket den med hette. Hetta ble ikke brukt, genseren ble ikke brukt på grunn av hetta. Den funka rett og slett ikke i det hele tatt. Når jeg til slutt innså at noe måtte gjøres rekte jeg opp hetta og felte av med en vid hals.
Ribbestrikk både nederst i bolen, ermene og øverst i halsen. 
 Passe rette vide ermer.
Raglanfelling.
Og en god vid hals.
 
 

Myke fakta:
Mønster: sommerull
Garn: Peer Gynt
Pinner: 4 mm

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg leser og setter stor pris på alle kommentarer.
I read and appriciate every single comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...