mandag 3. september 2012

også lillemor får ull

Snart er ullbuksa hennes ferdig. Selv om det har gått noe tregt i det siste.. litt tannfrembrudd, ujamn søvn og trette kvelder har satt en stopper for den effektive jobbinga med the longies.
 
Ribbestrikk. Hullrad etter omtrent to cm. Ekstra forhøyning bak for plass til bleie.
Jeg strikker på begge beina samtidig for å få brukt opp alt garnet og få like lange bein. Garnnøstet ble etter en stund uhåndterlig og trådene bare snurret seg. Da nøstet jeg opp all tråden slik at jeg kan bruke tråd både innenfra og utenfra på nøstet.
Og i skrittet en rettstrikket kile. Jeg startet med å øke en maske midt foran og midt bak, for så å øke to masker foran og to bak hver andre omgang.

 
Myke fakta:
Mønster: en tilpasset utgave av ullbukser eller babybukser fra nøstebarn
Garn: Dale babyull, 100 g
Pinner: 3mm
ravelrylink 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg leser og setter stor pris på alle kommentarer.
I read and appriciate every single comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...