mandag 29. oktober 2012

varme føtter

Høsten er her, vinteren rett rundt hjørnet.
 
Lestene var i grunnen nesten ferdige... manglet bare den ene foten. Det er det der med to like. Jeg er av og til helt ferdig etter bare en... men vi har jo to føtter.
Mannen som har fått nye tynne lester. Strikket på pinne 3mm. Deilige tynne, enkle med ribber over det hele.

Også disse til mannen.
Hælen er litt annerledes. Fikk ikke noe godt bilde av den, men har strikket slik: Hver rett omgang har jeg strikket en maske, løftet av en, strikket, løftet... osv. På vranga har jeg strikket alle. Jeg hørte engang en plass at hælen blir mer slitesterk på denne måten.
Hælen får et morsomt rutemønster.
 
De har ligget en stund, ikke like mye brukt da de er noe tykkere. Pinne 3,5mm og mor Aase raggegarn tror jeg.
Enkle i modellen, men gode og varme på foten.
 

1 kommentar:

  1. Heldige dei som får så gode lestar hos deg :) Heimestrikka e best! Ha ein fin kveld.

    SvarSlett

Jeg leser og setter stor pris på alle kommentarer.
I read and appriciate every single comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...