onsdag 8. mai 2013

Sokker ferdig

Jippi..
Joda, jeg får noe ferdig. Disse her ble ferdig før helga, 
og i helga har jeg fått strikket masse på en stripet bestefartrøye... vrangborden ble strikket for LENGE siden, da var planen en ganske annen, nå blir den kanskje ferdig.
 
Myke fakta,
 rester av sisu og striper med Crazy lestegarn strikket etter oppskrift som mamma lærte meg og som er både utprøvd, eksperimentert og lekt litt med. De veier nesten ingenting og er strikket på 3mm pinner, akkurat passe til storebrors fot.
 
På hælen har jeg prøvd noe jeg innimellom prøver, noe jeg engang ble fortalt at skulle øke slitestyrken i hælen. Har dessverre ingen, verken vitenskapelige eller erfaringsbaserte, bevis på at det fungerer, men strukturen i overflaten blir jo ganske spennende. Denne effekten oppnår en ved å strikke annenhver maske og løfte annenhver maske på hver rettomgang. Vrangomgangen strikkes alle maskene. Husk å bytte på hvilke masker som løftes og hvilke som strikkes...

1 kommentar:

  1. Heisann Bente Simone!

    Så fine sokker du har laget, ullsokker er gull verdt...

    DU har vunnet trekningen på bloggen min, house of hopen! Gratulerer!!! Du hadde rett, jeg deltok med støvlettholdere i boka Handmade.
    Jeg vil sende deg en overraskelse i posten, men da trenger jeg adressen din. Flott om du kan sende en mail til: solhopen@online.no så jeg får vite hvor du bor!

    Ha en strålende dag og det var moro å kikke innom bloggen din!

    Klem og beste hilsen fra Solveig, house of hopen

    SvarSlett

Jeg leser og setter stor pris på alle kommentarer.
I read and appriciate every single comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...