søndag 30. juni 2013

Endelig..

.. kan blomstene puste..
..stå i skyggen..
..ikke kveles av varmen i vinduet..

Det ble noen staver og noen fastmasker rundt disse fire firkanta strikkamotivene. Mønsteret fant jeg i et Idena hefte for lenge, lenge siden. Ja, sånn cirka da engang jeg starta på gardinen..
I avheklinga av hver enkelt duk heklet jeg dem sammen i hverandre til en lang, lang rekke. Før jeg til slutt heklet en bord med fastmasker og staver rundt. Denne borden ble til etter hvert som jeg heklet. 
Myke fakta
Mønster: liten firkantet duk i Idena hefte H2  
Størrelse: omtrent 165 cm * 34 cm
Garn: 120 g Viking 12/4 (og noe Solberg 12/4 da jeg ble fri for Viking)
Pinner: 3mm og krok 2.25mm
 
 
 
Finally..
.. the flowers can breath..
..stand in the shadow..
..not sufficate of heat in the window..


It ended with a lot of crochet stitches around these four square knitted motifs. I found the pattern some time ago. Quite a while actually, about the time I started knitting the curtain. Four squares were attached to each other and I made a crochet border stitch by stitch as I went along. 
Soft facts
Pattern: little square doily from Idena pampflet H2  
Size: appr. 64 in * 13 in
Yarn: 120 g Viking 12/4 (some off it Solberg 12/4 as I used all my Viking)
Needles: 3mm og hook 2.25mm
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg leser og setter stor pris på alle kommentarer.
I read and appriciate every single comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...