fredag 14. juni 2013

Freya er ute på teststrikk

Mens sjalet er ute på teststrikk og mønsteret oversettes til engelsk, strikker jeg litt på en lue i samme mønster. Mamma ønsket seg lue som matchet sjalet og det var jo nok rester i garnet til å få det til. Mulig jeg ennå sitter inne med noe etter at lua er ferdig.
Lang ribb nederst, så er det mulig både å brette eller bruke med sægg... Her har jeg bare så vidt begynt på selve mønsteret.  
Og her mønsteret til sjalet. Første utkast av diagrammene, med feil og ikke ferdig. Jeg leter etter et fantastisk godt strikkeprogram til datamaskin. Jeg har et som funker, men det er litt kronglete å redigere i. 
 
 
God helg!
 
Freya is currently being test knitted
 
While the shawl is out for a test knit and I'm working on an English translation, I'm knitting on a hat with the same pattern. My mum wanted a hat to match her shawl, and I had enough yarn to make it happen. It's possibly some yarn left even after the hat is knitted.
 
 
A long rib in bottom makes it possible to either fold or sag (is it the right word??). I've only started on the lace patterns. And here is the shawl pattern, first edition of charts, with flaws and definitevely not finished. I'm still looking for a good computer program for knits. Mine is working, but hard to edit.
Happy weekend!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg leser og setter stor pris på alle kommentarer.
I read and appriciate every single comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...