fredag 3. januar 2014

En oppsummering av 2013

En liten oppsummering av året som har gått er på sin plass. Men å hente frem alt som ble laget, nei. Et mål for 2013 var å krympe garnlageret noe. Det klarte jeg, ikke mye, men litt. Det ble laget mange små lette praktiske og nødvendige ting. Her er noen av dem.


A short summary of 2013. I will not show everything, only a few highlights. One goal for 2013 was to use more yarn than I bought, that I managed.

Årets slager
Noen strikkaklær blir mer og hyppigere brukt enn andre. I år… usikker. Jeg har flere gode kandidater. Lestene jeg strikket ny fot til, er straks utslitt igjen. Halsen til lillemor er støtt i bruk og herrens tøfler brukes hver kveld.

This year's most worn
Some knits becomes more worn than other. This year's winner… not quite sure. The socks I knitted a new foot for, are almost worn out again. Little princess uses her cowl almost every day and the slippers are in use almost every night.








Årets hastverk
I år som i fjor, en julestrømpe. Også lillemor må ha en godtestrømpe. Denne ble strikket og vasket lillejulaften. Den kan trenge en runde til i maskinen, tøves litt til.

This year's rush
Just as last year, a Christmas stocking. Little princess do also need one. Knitted and lightly felted the night before Christmas, and still in need of a spin in the washer.


Årets stolthet
Det tror jeg må bli høstvarm genseren til lillemor. Den synes jeg er så fin i fargene og den ble så myk og god etter den ble vaska at jeg ønsker meg en egen. Kanskje det er dette års strikkemål, flere plagg til meg selv.

This year's pride
It has to be the fall warm sweater. I like the colours and it became so soft after a wash that I want one for myself and almost startede one right away. That might be a target for this year, more knits for myself.


Årets ufo
Her har jeg flere kandidater. Noen er ikke engang rørt i 2013. Et av dem har jeg plukket frem og sett på og lurt på om jeg skulle ha rekket opp. Garnet, hjertekrepp, er for godt til å bare la ligge. Dette er faktisk en årgangsufo. Jeg har arvet den fra mamma. Nytt strikkemål for 2014, rekke opp og strikke noe annet av garnet.

This year's ufo
Many candidates this year, some of them are not knitted as much as a stitch in 2013, some just knitted a little and back in the corner. One of those, a sweater knitted in perlekrepp, a fantastic wool yarn and too good to leave unknitted and unused. Actually this one is inherrited from my mum, so one can say it has tried to survive for some years no. Time to be frogged and become something else.


Årets fiasko
Ingen tvil. Alpakka og vaskemaskin er ikke venner! Note to self; ikke venner! Bursdagsvottene ligger ennå og godgjør seg, venter på å bli store, eller på et par hender som passer.

This year's fiasko
No doubt. Alpaca and the washer are not friends! Note to self: NOT friends. A pair of birthday mittens are still waiting for a pair of small enough hands.

Årets garn
Der tror jeg må bli et nytt bekjentskap for meg, Hillesvåg sitt pelsullgarn. Nydelig deilig varmt mykt, digger det. Kanskje i varmeste laget for meg, men funker som gull i halsen min.

This year's yarn
A new friendship has amurged. Hillesvåg's pelsullgarn and me. Lovely, soft, warm, beautiful and did I mention warm and soft? I love it. It might be a bit warm for my use, but it is so, so nice.


2014 og forbedringer
Hmm… strikking skal være moro og avslapping. Hjertekrepp garnet fortjener en ny skjebne. Jeg ønsker meg noe til meg selv. Og garnlageret er fortsatt ganske stort. Så målene for 2014 må bli noe som dette: kose meg med pinner og garn, krympe garnlageret, altså et mildt kjøpestopp. Det funka i 2013, nesten, forbruket av garn endte iallfall i et litt mindre garnlager. Og det selv om jeg ikke har brukt alt nyinnkjøpt garn.

Wishes for 2014
Hmm… knitting should be fun and relaxing. And the hjertekrepp yarn deserves a better faith. I want something for myself. The amount of yarn in my posession are still quite large. Some goals for 2014 could be: knit and enjoy knitting, use of stored up yarn, in other words a light no buy policy. It worked last year, even though I haven't used all of the yarn that I bought.


Godt nytt år alle sammen!

Happy new year to all of you!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg leser og setter stor pris på alle kommentarer.
I read and appriciate every single comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...