fredag 28. mai 2010

Ryggen

Både fordi det er fint, men også fordi det liksom skal være det på enkelte typer kjoler... en snøring i ryggen. En fordel med snøring i ryggen var at jeg kunne begynne på bærestykket og sy det ganske ferdig i god tid før bryllup, selv om jeg ikke kunne vite hvor stor verken mage eller bryst ble den 30. mai.
Første forsøk på å snøre ryggen. Både bånd og hemper holder mål. Avslutningene på bærestykke og på båndene må ordnes etterhvert, men dette ser lovende ut. De første hempene er sydd.

Og slik ser de ut fra vranga.


Og slik før sømmen er gjort. Og det var vel omtrent nå jeg oppdaget at symaskinen min hadde sluttet å spole undertråd... fri for undertråd, hva nå?
Søster, kjære søster, trenger du symaskinen din den nærmeste tida?

Tusen takk for lånet, uten det hadde ikke kjolen blitt ferdig!


Så, da var det bare å sette seg inn i hvordan en annen maskin enn min funket. Og å prøve å få levert forræderen (les symaskinen min) til reperasjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg leser og setter stor pris på alle kommentarer.
I read and appriciate every single comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...